Jump to content
This is the archive of the old Tactical Square. Click to go to the live site.
Sign in to follow this  
Ladytjuh

Meeting Utrecht

Recommended Posts

Ladytjuh    16
Ladytjuh

Sinds ik mijn laptopje heb aangesloten op mijn tv werkt het niet meer. Het heeft te maken met mijn resolutie gok ik zo. Ik kan mijn resolutie ook niet aanpassen in mijn ini want kan het dan niet opslaan. Snap er allemaal geen kloot van haha. Maar heb verjaardag zo dus kan er nu niet voor gaan zitten.

Stefan, ik ben je nr weer kwijt. Ik heb nu een tijdelijk toestel die ik steeds terug moet pleuren naar fabrieksinstellingen. Ik heb een foto gemaakt van het beeld. Als je mij een appjes stuur kan ik 'm doorsturen!

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas

Dat kan komen doordat je Program Files dir een 'beschermde' directory is sinds Windows Vista, houdt in dat programma's die onder normale gebruikerspermissies draaien geen toestemming hebben om wijzigingen te maken aan bestanden in de Program Files.

Om hier omheen te werken moet je het programma waarmee je je ini probeert te wijzigen (ik gok Notepad?) even als Administrator uitvoeren, en vervolgens het ini bestand vanuit notepad openen, dan lukt het wel. :)

Ik wil je eventueel ook wel helpen via Teamviewer ofzo, nouja je geeft maar een gil als ik iets voor je kan doen :)

Share this post


Link to post
Ladytjuh    16
Ladytjuh

Ik open mijn ini met kladblok, gewoon. ik heb geen keuze om 'm als adminitrator uit te voeren. Vervolgens kan ik 'm niet normaal opslaan. Krijg dan een of andere raar beeld over een fiolder dat ik 'm daar moet opslaan en blabla.

Snap er werkelijk geen reet van.

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas

Klopt, maar je moet eerst kladblok zelf even starten, ipv direct het ini bestand openen ;)

Dus wat je dan doet is je gaat naar het start menu -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Rechtermuisknop op Kladblok -> Als Administrator uitvoeren -> Ja antwoorden op het dialoog venster.

En dan vervolgens vanuit Kladblok zelf het ini bestand openen (Bestand -> Openen).
Dan heeft Kladblok Administrator permissies en kun je het ini bestand wel gewoon opslaan :)

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas

Zit je wel in de goede System map? (Er zijn er 2)

\Tactical Ops\System ( \Tactical Ops\TacticalOps\System

Als je wel in de goede zit dan gaat er inderdaad iets niet goed, dan mis je zo'n beetje alle belangrijke bestanden :lol:

Share this post


Link to post
Ladytjuh    16
Ladytjuh

Ja, heb de goede mappen. (Upload weer even een foto)

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas

Oh, zie al wat er mis gaat ^^

Je probeert 'm op te slaan via Opslaan als, en Kladblok wil 'm dan standaard als een .txt bestand opslaan.
In dat geval moet je even de Opslaan als balk (onder Bestandsnaam) op Alle bestanden (*.*) zetten.

Of, nog makkelijker, gewoon Opslaan (zonder de als) kiezen in het bestand menu. :)

Share this post


Link to post
Ladytjuh    16
Ladytjuh

Als ik klik op opslaan, geeft hij alsnog dat schermpje aan (onderste hierboven op de foto) Vervolgens doe ik dan op alle bestanden neer zetten, dan krijg ik wel alle bestanden van het systemmapje te zien, vervoglens wil ik opslaan zegt dat domme ding: Toegang geweigerd.........

HEEEEEEELLLLLLLUUUUPPPP Ik word leip hiervan.

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas

Dan moet je eerst weer even de stappen opvolgen van een paart posts terug (om Kladblok as Administrator uit te voeren) ;)

start menu -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Rechtermuisknop op Kladblok -> Als Administrator uitvoeren -> Ja antwoorden op het dialoog venster.

En dan vervolgens vanuit Kladblok zelf het ini bestand openen (Bestand -> Openen).

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas

Hmm, op welke resolutie staat je TV, en welke gebruik je in het spel?

Je kunt ook dit proberen (weet niet of het verschil gaat maken): Eerst het spel verkleinen door op de Verkleinen knop te drukken, helemaal rechtsbovenin in de menu balk, en vervolgens weer maximaliseren, misschien dat ie zich dan wel goed aanpast aan het scherm

Share this post


Link to post
Ladytjuh    16
Ladytjuh

Laptop staat op 1920 x 1080. Dat heb ik net ook in de ini van TO gezet.

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas

Ik bedenk me nu eigenlijk pas dat we een beetje stom bezig zijn, whaha xD

Dat hele verhaal wat ik had verteld over dat je program files een beschermde directory is, dat geldt natuurlijk ook voor TO zelf. En omdat TO een vrij oud spel is, en daar dus ook niet mee weet om te gaan, heeft Windows een VirtualStore die gebruikt kan worden voor dit soort bestanden, zodat ze wel gewoon normaal aangepast kunnen worden. (De VirtualStore is geen beschermde directory).

Nouja wat dit hele verhaal inhoudt is dat de ini die je net hebt aangepast, helemaal niet door TO gebruikt wordt :P

De VirtualStore is hier te vinden: C:\Users\Thomas\AppData\Local\VirtualStore (natuurlijk Thomas even vervangen door je eigen gebruikersnaam)
En dan zul je zien dat daar ook een map Program Files staat, nouja dat weet je verder wel te vinden :)

De ini die je daar zult vinden, die kun je gewoon zonder Administrator permissies aanpassen ;)

Share this post


Link to post
Ladytjuh    16
Ladytjuh

Aaah i see. Heb daar de resolutie net veranderd in de ini, maar ik krijg alsnog het zelfde beeld...

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas

Das raar, hoe ziet je hele [WinDrv.WindowsClient] blok er nu uit?

Share this post


Link to post
Ladytjuh    16
Ladytjuh

Hetzelfde

Kutte is ook dat ik 'm niet in een klein schermpje kan krijgen. Het is dit of niks.

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas

Post anders je hele ini maar even (die van de VS)

Share this post


Link to post
Ladytjuh    16
Ladytjuh

Geef mij anders even een ini met die resolutieeee

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas

Als dit maar goed staat: :P

WindowedViewportY=1018 WindowedColorBits=32 FullscreenViewportX=1920 FullscreenViewportY=1080 FullscreenColorBits=32

WindowedViewportX=1920




Share this post


Link to post
Ladytjuh    16
Ladytjuh

Dat staat goed, misschien kan TO die resolutie niet aan?

met 3.5 heb ik hetzelfde probleem


heb net geprobeerd hele ini te verwijderen, maar oook dat werkt niet. Krijg nog steeds hetzelfde beeld als wat ik als foto heb geplaatst. Heb ook de resolutie al veranderd naar 800 x 600 :twisted:

STEFAN, KOM EVEN HEEL SNEL LANGS AUB EN FIX DIE SHIT ES VOOR MIJ!

Share this post


Link to post
headhunter    35
headhunter

Schat ik zit nu in tjechie;)

Share this post


Link to post
Thomas    312
Thomas
Dat staat goed, misschien kan TO die resolutie niet aan?

Jawel hoor, staat bij mij ook op 1920x1080 :)

Ik heb nog een ideetje, probeer eens om StartupFullscreen op False te zetten in je ini, dan start TO op in windowed mode, zodat je bij de menu's kan komen, en dan vanuit TO zelf de resolutie aanpassen.

Share this post


Link to post
Ladytjuh    16
Ladytjuh

Nou dat werkt iig wel, maar ik kan de resolutie niet veranderen. Ik kan de resolutie niet bevestigen, ik kan 'm aanklikken en dan geeft ie aan of ik 'm wil behouden...maar dan kan ik niet Ja klikken haha, snappie....

Maaaaar, ik heb window mode helemaal uitgetrokken dus kan nu iig weer to-en.....


guysssssssssss i will be backkk

Share this post


Link to post

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×